PUURPXL

Toplenzen

Online contactlenzen sinds 2001

terug naar cases Cases

Toplenzen

Toplenzen.nl verkoopt al vanaf 2001 contactlenzen via internet, het was hiermee het tweede Nederlandse bedrijf dat via internet contactlenzen verkocht. Ondanks de groeiende online markt en toenemende concurrentie is Toplenzen.nl nog steeds één van de drie grootste online contactlenzen winkels van Nederland.

Toplenzen.nl heeft Puurpxl gevraagd om een nieuw ontwerp voor de Toplenzen.nl website neer te zetten, met als belangrijkste doel de conversie van nieuwe klanten en het aantal herhalingsaankopen te verhogen. 

Om deze doelstellingen te bereiken zijn de volgende twee hoofdpunten aangepakt in het nieuwe ontwerp:

1) Om de bezoeker op zijn/haar gemak te stellen is ervoor gezorgd dat de nieuwe website meer vertrouwen uitstraalt. Hierdoor wordt een omgeving gecreeerd die veilig aanvoelt waardoor eventuele bezwaren tegen een online aankoop geheel of gedeeltelijk weggenomen.

2) De bezoekers die de intentie hebben om iets aan te schaffen wordt dit zo makkelijk mogelijk gemaakt. In de nieuwe site is het mogelijk om een bestelling te doen zonder een account aan te maken. Het is daarnaast veel makkelijker gemaakt om direct een product te selecteren zodat bezoekers die al weten wat ze willen snel bij het juiste product kunnen komen. Verder is het voor terugkerende bezoekers makkelijker gemaakt om een herhalingsaankoop te doen. 

Daarnaast is de website responsive opgezet zodat ook op tablet en telefoon de site goed bekeken kan worden.

Vragen over dit project?

Puurpxl werkte aan:

Interactie, design en front-end

Samenwerking met:

Netivity

Oplevering:

2013

Bezoek toplenzen.nl

Meer projecten

Terug naar boven