PUURPXL

CCV

Vernieuwd platform

terug naar cases Cases

CCV

In 2013 is CCV, marktleider in elektronische transacties, een project gestart om haar website te vernieuwen. Puurpxl is gekozen om het concept en design van het nieuwe platform te ontwerpen.

Het grootste probleem van de huidige website is dat het niet meer voldoet aan de wensen en behoefte van de gebruikers. Daarnaast was de website niet toereikend genoeg om mee te groeien met de ambities van CCV.

De vraag van CCV is een vernieuwd online platform, die inspeelt op de nieuwe wensen en behoeftes van de gebruikers en die internationaal uitgerold kan worden.
Het platform heeft een aantal doelgroepen. Om de wensen en de behoefte van de verschillende doelgroepen inzichtelijk te maken zijn er diverse workshops en interviews geweest. Deze resultaten vormden de uitgangspunten voor het online concept.

Uitgangspunten online concept:

  • Het platform moet in meerdere landen kunnen worden uitgerold
  • De gebruiker moet online (bijna) alles kunnen regelen
  • Het platform moet meegroeien met de ambitie van CCV

Het resultaat is een volledig e-commerce/webshop functionaliteit en een persoonlijke klantsectie. Het platform biedt (toekomstige) klanten en partners een herkenbare en klantgerichte online ervaring. Met de persoonlijke klantsectie kunnen klanten zelf meer zaken online regelen.

De website is schaalbaar opgezet. Het is mogelijk om meerdere (nieuwe) producten toe te voegen en meer servicegerichte diensten onder Mijn CCV aan te bieden. Het platform kan nu meegroeien met de ambities van CCV.

Voor het ontwerp is gekozen voor een nieuwe frisse uitstraling, gebaseerd op de bestaande huisstijl. De fotografie is ondersteunend aan het design en de content. Dit samen zorgt voor een totaalplaatje waarin design en content elkaar versterken.

 

Vragen over dit project?

Puurpxl werkte aan:

Interactie ontwerp en grafisch ontwerp

Oplevering:

februari 2014

Bezoek

Meer projecten

Terug naar boven