• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Medische
vervolgopleidingen

Klant
  • Federatie Medisch Specialisten
Branche
  • Gezondheid & welzijn

Contentmigratie van twee verschillende opleidingsportals van de Federatie Medisch Specialisten met een deel van de website van de Federatie Medisch Specialisten naar de bestaande URL medischevervolgopleidingen.nl.

Hoe migreren we alle content naar een heldere structuur waarin alle doelgroepen hun weg vinden?

Wat we deden

Er was intern al uitgebreid onderzoek gedaan naar de informatie en -behoefte van de doelgroepen, maar wat is dan de volgende stap? Waar begin je en hoe vertegenwoordig je zowel het belang van de doelgroep als dat van de organisatie? Daar had de Federatie onze hulp bij nodig.

We kozen voor een pragmatische aanpak. In enkele werksessies hakten we gezamenlijk knopen door en brachten we knelpunten in kaart. Bij die werksessies waren vertegenwoordigers van de doelgroepen en beslissers binnen de organisatie aanwezig. Hierdoor was er draagvlak om beslissingen te nemen in het belang van zowel de doelgroepen als de organisatie.

Concept

Tijdens de werksessies gaven we de doelgroepen een gezicht door er persona’s van te maken. Daardoor werd het een stuk makkelijker in de huid van de doelgroepen te kruipen en inzicht te krijgen in hun toptaken op de website. Door de bevindingen van de werksessies te valideren bij de gebruikers (door onderzoek en een survey) kwamen we tot een heldere structuur die was bedacht vanuit de gebruikersbehoefte en niet vanuit de organisatie.

Deze boomstructuur toetsten we bij de achterban en "Opleiden in de praktijk" bleek het belangrijkste onderdeel van de website te zijn. Niet zo vreemd natuurlijk. Door “Opleiden in de praktijk” te herverdelen naar het opleidingsproces kwamen we tot een heldere indeling van alle content en een overzichtelijke navigatiestructuur.

Wanneer je als organisatie meerdere websites hebt, wil je dat deze allemaal passen binnen je huisstijl (en daarmee herkenbaar zijn) en tegelijkertijd ieder hun eigen gezicht hebben. Geen eenvoudige opgave. Puurpxl heeft ons hierbij geholpen, met als resultaat drie prachtige websites die niet alleen aan deze eis voldoen, maar bovendien bijzonder gebruiksvriendelijk zijn. Zowel voor de websitebezoeker als voor de beheerder.

Dorinda Maas, communicatieadviseur, Federatie Medisch Specialisten

Resultaat

Mede door de uitstekende samenwerking met onze technische partner CODE hebben we de website binnen tijd & budget opgeleverd naar grote tevredenheid van de Federatie Medisch Specialisten.

We hebben zo kort na lancering nog geen meetbare resultaten, maar de geluiden uit het werkveld zijn zeer positief. De zoekfunctionaliteit is uitgebreid en door content inhoudelijk met elkaar te verbinden wordt informatie beter gevonden. De website helpt de doelgroep verder. Ook wanneer de informatie niet toereikend is, zijn er contactpersonen bij wie men terecht kan of verwijzingen naar andere sites. Daar was het allemaal om te doen. Migratie van de opleidingsportals loopt nog.

Partner

CODE

Ga naar Medische vervolgopleidingen.nl

Wat hebben we geleerd?

Het is een open deur, maar de website mag geen weergave zijn van de organisatiestructuur. De informatiebehoefte van de gebruiker is leidend. Door met de juiste personen aan tafel te zitten tijdens de werksessies dringt dit besef in alle lagen van de organisatie door. Dat maakt het proces niet alleen effectiever, maar ook een stuk prettiger.

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50