• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

IUCN.nl

Klant
  • IUCN
Branche
  • NGO's en overheid

IUCN Nederland is onderdeel van IUCN.org in Zwitserland. IUCN wil samenlevingen over de hele wereld bijstaan natuurlijke hulpbronnen op een eerlijke en duurzame manier te gebruiken en tegelijkertijd de natuur te beschermen. IUCN krijgt subsidie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

IUCN meldde zich bij ons en onze technische partner LimoenGroen met de volgende vraag: Ontwerp een nieuwe website voor IUCN.nl die qua functionaliteit beter aansluit bij de wensen van de Nederlandse organisatie en die beter de boodschap naar voren brengt.

Hoe kan de nieuwe website van IUCN.nl beter aansluiten bij de wensen van de Nederlandse organisatie?

Wat we deden

IUCN.nl maakte gebruik van hetzelfde CMS en back-end functionaliteit als de Europese website. Toen IUCN.org een redesign kreeg, was dat aanleiding voor IUCN.nl om de website compleet te herzien. Zowel visueel als qua functionaliteit.

De Europese website van de moederorganisatie waarop de Nederlandse tak meelift is te groots, te ingewikkeld en de propositie komt niet voldoende naar voren. Om de kosten te drukken is de bestaande sitestructuur van IUCN.org wel als basis gebruikt voor het interactie-ontwerp.

Uit de briefing bleek dat de verbeterpunten qua gebruikersgemak en conversie vooral op communicatief vlak behaald konden worden. Om er zeker van te zijn dat we daarbij niets over het hoofd zouden zien, hebben we in samenwerking met onze technische partner LimoenGroen allereerst een workshop georganiseerd. De workshop leverde een heldere scope voor visueel ontwerp en technische realisatie op.

Concept

Op dit moment zijn er 37 organisaties bij IUCN.org aangesloten. Deze organisaties zijn op zoek naar kennisproducten en versterking van hun netwerk. Aan de andere kant zijn er locale, unieke projecten die ondersteuning nodig hebben. IUCN is de bruggenbouwer tussen deze partijen. In hernieuwde concept is ingezoomd op de kracht van het IUCN netwerk en locale projecten die de toegevoegde waarde van IUCN laten zien.

Resultaat

Op basis van de nieuwe huisstijl die al eerder werd ontwikkeld kreeg de website een nieuwe look & feel. De gebruiker, van welke doelgroep ook, kan nu gemakkelijk zijn weg vinden op de website, door een versimpelde structuur en duidelijke hiërarchie in de site-onderdelen. De successen die IUCN heeft geboekt hebben op de nieuwe website een prominente plek gekregen. Zo ziet een investeerder in oplossingen terug hoe er op een integere manier grondstoffen worden gewonnen: dus met behoud van de natuur en op een manier die de lokale samenleving handvatten voor een duurzame toekomst biedt.

Partner

LimoenGroen

Ga naar IUCN.nl

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Wietske vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50