• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

CPhi

Klant
  • CPhi
Branche
  • Food & Pharma

CPhi is de belangrijkste product- en leverancier zoekmachine in de farmaceutische industrie. Op CPhI Online vind je een database met meer dan 7000 gecontroleerde farmaceutische ingredièˆnt leveranciers en dienstverleners. UBM wilde voor www.cphi-online.com een gefaseerd optimalisatietraject opstarten voor in eerste instantie een viertal pagina's.

Bij een optimalisatieproject bekijk je het liefste het hele plaatje om inzicht te krijgen in gebruikersdoelen en organisatiedoelen. Ook als je slechts 4 pagina's aanpast, blijven die doelen de basis voor je ontwerp. In plaats van een UX concept over de hele breedte van de website moesten we onze blik dus vernauwen tot paginaniveau.

Hoe kunnen we vier specifieke pagina's binnen de website optimaliseren zodat ze meer conversie opleveren?

Wat we deden

Naar aanleiding van de briefing, waarin door de klant zelf al een voorzet gaf voor de gewenste functionaliteit, stelden wij vragen om toch meer referentie te krijgen van het gedrag van de bezoeker op CPhi-online. Dat leverde ons inzichten op die we verwerkten in de wireframes en het reesign van de 4 genoemde pagina's. In samenwerking met de back-end developer van UBM leverde onze front-end ontwikkelaar vervolgens de designs in HTML aan.

Resultaat

UBM was zo enthousiast over onze betrokkenheid en de samenwerking dat we eerst zijn gevraagd om de UBMi tool te maken en op dit moment bezig zijn de optimalisatie voor de hele website door te voeren. De briefing is uitgebreid omdat de markt snel verandert en er meer richting de Aziatische markt wordt geopereerd. Dat betekent zowel functionele als visuele aanpassingen.

Ga naar CPhi-online.com

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50